秋葉原モンパルナス クリティーク vol,2終了

GEISAI NEWS
2013/3/4発行 Vol,2

秋葉原モンパルナス クリティーク vol,2終了
Akihabara Montparnasse Critique vol 2

                                                                                                                      • -


3月2日(土)に、旅団プロデュースの秋葉原モンパルナス クリティーク Vol,2が、
終了致しました。今回も様々な議論が交わされ、
結果的には1時間の時間延長となる程、対話が盛り上がりました。


今回の作品プレゼンターは、Reikaさん、marinさん、澁澤光祐さんです。




On Saturday March 2, w e held vol. 2 of the Ryodan produced event Akihabara Montparnasse Critique.
It was another day of varied opinions and discussion which went well beyond the alloted one hour time frame.


Presenting works at this edition were: Reika, marin, and Kosuke Shibusawa.





●1人目:Reika
 女性の感性で描かれる作品達を、1つ1つの描かれた背景を伺い、制作の際の、描く対象を見た時の身体感覚や、色彩に対する生物としての知覚能力の話。描く事で目に見えない対象物を捉えようとする、感性の話等、女性ペインターという立場での創作意識が伺える意見が多く交わされました。http://puramuchan.web.fc2.com/http://puramuch an.web.fc2.com/

●Artist #1:Reika
 Rendered with a femine touch, Reika creates hand-painted backgrounds
 using intuition and a natural sense of color. The audience had much to say
 about her practice of bringing out invisibile forms and sensations from the
 canvas as she paints, as well as the role of femininity itself in painting.  http://puramuchan.web.fc2.com/





●2人目:marin
 marinさんは先週に引続きの参加。
 前回とても面白かったとの事で、今回もご来場頂けました。
 未来的な文字、漢字を創造すると言うテーマから、文字という物の担う役割、流通条件や、
 marinさんの作品に込める思いなど、様々な側面が語られ、
 旅団石井さんより、オンカロに有る高レベル放射性廃棄物保管施設の入り口の、10万年後の未来の生物に向けた、
 象形図像で危険を伝えようとするメッセージボードの話等、様々なトリビア的な話で膨らんでゆき、
 参加者の皆さんが、それぞれのクリティークを展開して話が盛り上がりました。

●Artist #2:marin
 marin participated in the event for the second week in a row, after highly enjoying the first.
 Her work incorporates futuristic lettering and calligraphy and the talk explored the fundamental meaning of
 written letters and the conditions necessary for their spread. Each audience membe r offered up their
 own critique and at Ryodan member Ishi-san's prompting, the group also discussed the efforts at the Onkalo
 spent nuclear fuel repository to create a sign that could warn people, even 100,000 years into the future, of the
 dangerous material stored at the site.
http://blog.geisai.net/remote_images/geisai20130304_3.jpg






●3人目:澁澤光祐
 澁澤さんの、これ迄の制作活動の経緯から始まり、平面作品制 :n0J30$N!"
 デザイン、web、VJ等の、
 他ジャンルを相互作用しながら制作するスタイルのお話へと移行。
 更に、メインの作品制作の精神的動機へと話は掘り下げられて行き、
 作品のテーマである【愛】から、男性と女性の生物学的相違からくる
 ギャップレスに話は展開し、澁澤さんの幼少期の悪夢から来るコントラスト
 の話等、作家の心理の深部に迫る、本人の意識外の側面が見つかる、
 濃い内容の対話となりました。
 http://vacantworks.com/

●Artist #3:Kosuke Shibusawa
 The group discussed Shibusawa's efforts across multiple mediums,
  including work as a painter.
designer, webmaster, and VJ. They also touched on the spiritual motivations
  behind his primary works,
and the common themes of love and an exploration of men and women
 from a biological point of view.
Shibusawa shared the effect that the nightmares he experienced as a
  young boy had on the contrast in his paintings and while examining the
 psychological aspects of the artist, the talk also revealed
elements that were outside of his own awareness.
 http://vacantworks.com/








今回は、前回の龍神庵でのトークを見て面白いと思って今回も参加された方や
前回のクリティークから連続で参加される作家の方がおられたりと、
参加された方はとてもクリティークを楽しんでおられ、
皆さんの満足度は高い様です。

We are happy to note that many of the people participating this week were return guests who enjoyed last time's talk by Ryujinan or who received critiques themselves and were looking for more.
The event continues to prove popular for both the providers and recipients of each critique.





プレゼンをした作家さんも、1時間も自分の作品を語って、皆が色々と考えて意見を言ってくれる機会なんて、そうそう無いので、とても良い機会を頂けて、勉強になったと仰っておられます。
次回は皆さんも、是非覗きに来てみて下さい。クリティークは毎月第一土曜日開催です。

 The artists in particular discussed how grateful they were to have an audience look at and examine their work for such a sustained period of time. We hope you will join us for coming rounds of this event,
 held on the first Saturday of each month.









                                                                                                              • <<